SEO optimizacija - borba za prvu stranicu u Google pretrazi

Da li znaš da 91% sajtova nikada ne dobije posetu sa Google pretrage? Razlog: nije urađen SEO. Ako želiš da povećaš broj organiskih poseta sajtu, SEO je prava stvar za tebe. Optimizacija sajta se ne radi za jedan dan, niti za jedan mesec i ne donosi odmah rezultate. Ali kada počne da ih donosi, nadmašiće većinu tvojih plaćenih oglasa.

Želiš besplatnu SEO proveru tvog sajta?

Šta je zapravo SEO?

SEO ili Search Engine Optimization je skup tehnika kojima se uređuju sadržaj i tehnički elementi sajta, kako bi se uskladili sa standardima koje postavljaju pretraživači, kao što su: Google, Bing, Yahoo itd… Cilj SEO je da dovede što više poseta na tvoj sajt bez plaćanja reklama. Organske posete sajtu imaju veću stopu konverzija u odnosu na plaćene oglase, ali je daleko teže pozicionirati se iznad konkurencije prirodnim putem nego organskim.

seo optimizacija sajta donosi veći broj konverzija od plaćenih oglasa

Da li se SEO optimizacija isplati?

Gledano kratkoročno, SEO ti neće dati apsolutno nikakve rezultate. Plaćeni oglasi na Google hoće. A pored toga, nikada nećeš biti iznad plaćenih oglasa! Pa zašto onda da radiš SEO?

59% ljudi preskoči oglase i otvori prvu organsku pretragu. Ljudi smatraju relevantnijim sadržaj koji im Google organski prikazuje, od onog koji im je nametnut kao oglas. Oglasi donose brzo povećanje broja poseta, dok je za SEO potrebno znatno više vremena, ali donosi dugoročne rezultate. 

U širem smislu, vidim da SEO postaje uopštena marketinška taktika, na isti način na koji se TV, radio i štampa tradicionalno smatraju marketinškim taktikama.
Duane Forrester
Senior Product Manager, Bing

SEO ne znači samo unapređivanje sadržaja za pretraživače (Google algoritam). Primarni cilj SEO je da zadovolji potrebe posetioca sajta i da poveća broj konverzija na sajtu. Ako sajt korisniku nudi sadržaj koji je on tražio, on će se opet vratiti, i eventualno izvršiti kupovinu, prijaviti se na tvoj newsletter, pozvati te telefonom ili napraviti bilo koju drugu konverziju koja je relevantna za tvoj biznis. Zar nisi upravo zbog toga pokrenuo/la svoj sajt?

Sa druge strane, Google jako ceni relevantan sadržaj, i on će to nagraditi sa visokom pozicijom u pretrazi. Čak će te i cena klika na oglasu koštati manje ako je stranica na koju vodiš posetioca SEO optimizovana. A idealna situacija je da se dva puta pojaviš u pretrazi: jednom sa plaćenim oglasom, i drugi put u organskoj pretrazi. Tada je tvoj sajt u očima posetioca autoritet.

Kako mi radimo SEO?

Za početak, radimo kompletnu inspekciju tvog sajta. Proveravamo brzinu učitavanja stranica, trenutne pozicije u pretrazi, kvalitet postojećeg sadržaja, i pravimo izveštaj o svemu tome. 

Taj izveštaj prosleđujemo i tebi, kako bi imao uvid o trenutnom stanju. Zatim, u skladu sa tvojom branšom, kreiramo strategiju, koja je od ključnog značaja za uspeh. Spor sajt se prvo mora ubrzati, a pre toga se moraju pronaći razlozi zbog kojih je učitavanje stranica sporo. 

Svi tehnički elementi SEO se prvo rade, a kada se ostvari potreban nivo tehničkih predispozicija, krećemo sa uređivanjem sadržaja: slika, tekstova, opisa proizvoda, usluga itd. Sve ovo prati istraživanje relevantnih ključnih reči i analiziranje konkurencije.

iskraživanje ključnih reči je ključni element u seo optimizaciji

Na dnevnom nivou pratimo pomeranja. U početku se ona gotovo i ne dešavaju, jer Google je „skeptičan“ i mora se žestoko pomučiti da bi se dobila njegova pažnja. Ali, kada se dobiju prvi signali, kreće se u još jaču akciju. 

Zanima te SEO optimizacija sajta?